발표일시: 2023.3.15
이민국 (USCIS)은 3월 15일 취업이민 I-140 페티션 심사에 적용되는 미래의 고용주 (Prospective Employer)의 인건비 지불능력 (Ability to Pay)에 대한 정책 안내서를 발표했다.
이민국이 이번에 발표한 인건비 지불능력에 대한 심사기준, 심사근거는 그 동안의 내용과 특별히 변경된 사항은 없다. 단, 이 심사기준을 공표함으로써 취업이민을 진행하는 고용주들의 혼선을 막고, 이민국 또한 I-140 심사에 대한 투명성을 공지하기 위한 것으로 보인다.
취업이민 수속에선 두번째 단계에 해당하는 I-140 Petition이 사실은 가장 어려운 관문일 가능성이 높다. 이민업무를 진행하는 사무실에서 취업이민 케이스를 시작하기 전에 미래의 고용주 회사 (Prospective Employer)의 최근 세금보고서 등 재정상황을 검토하는 이유가 바로 이 인건비 지불능력 (Ability to Pay)을 확인하기 위해서다. 회사의 재정이 케이스에서 예상되는 신청인의 직종에 대한 적정인건비 (Prevailing Wage)를 100% 이상 지불할 능력을 갖춰야 한다.
그러나 시작할 땐 충분했던 재정이 1단계 노동청허가 (Labor Certification: PERM)를 진행하는 동안 비즈니스가 슬로우 해지거나 문을 닫게 되는 경우 두번째 단계를 진행할 수 없는 상황에 이르는 경우도 종종 있다. 노동청허가 수속이 점점 길어지는 요즘 같은 상황에선 이런 낭패를 보게되는 경우가 더욱 많아질 것으로 보인다. 결국 현재의 재정상황이 만족스러울 경우 회사의 지속적인 발전가능성을 믿고 취업이민 케이스를 진행하는 수밖에 없다.
고용주의 재정능력을 증빙할 서류로는 케이스의 우선일자 (노동청허가 PERM 접수날짜) 부터의 연간 보고서, 연방 세금보고서, 또는 감사 재무제표 등이 있다. 현재 페이롤 받고있는 직원이 100명 이상인 경우 재정담당 임원의 진술서로 대체할 수 있다.
이민국이 I-140 페티션 심사에서 고용주의 인건비 지불능력 (Ability to Pay)의 기준으로 삼는 서류, 심사방법에 대한 자세한 내용은 아래 링크를 참고하면 된다.
고용주 인건비 지불능력에 관한 이민국 지침 Chapter 4 - Ability to Pay
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- 스마트 이민정보
USCIS Issues Guidance on Analyzing Employers’ Ability to Pay Wages
U.S. Citizenship and Immigration Services today issued policy guidance (PDF, 313.21 KB) on how we analyze an employer’s ability to pay the proffered wage for immigrant petitions in certain first, second, and third preference employment-based immigrant visa classifications.
Employers seeking to classify prospective or current employees under the first, second, and third preference employment-based immigrant visa classifications that require a job offer must demonstrate their continuing ability to pay the proffered wage to the beneficiary as of the priority date of the immigrant petition.
The relevant regulation requires the employer to submit annual reports, federal tax returns, or audited financial statements for each available year from the priority date. If the employer has 100 or more workers, USCIS may instead accept a financial officer statement attesting to the employer’s ability to pay the proffered wage. The updated guidance also details various types of additional evidence employers may submit and explains how USCIS considers any evidence relevant to the employer’s financial strength and the significance of its business activities. Many employers satisfy the ability to pay requirement by submitting payroll records demonstrating that, during the relevant time period, they have been paying the employee at least the proffered wage.
The update also adds an appendix containing an overview of common business forms or structures to help officers and stakeholders better understand the types of petitioning entities filing Form I-140, Immigrant Petition for Alien Workers, or Form I-129, Petition for Nonimmigrant Worker. These business forms or structures are also relevant to the new commercial enterprises underlying a Form I-526, Immigrant Petition by Standalone Investor, or Form I-526E, Immigrant Petition by Regional Center Investor. Specifically, the appendix includes information on how different types of businesses are formed, their fundamental characteristics, the various tax forms that each business organization files with the Internal Revenue Service, and basic tax terms.
This guidance, contained in Volume 6 of the Policy Manual, is effective immediately upon publication and applies prospectively to petitions filed on or after that date.
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